Hubnutí po porodu. Nemyslete jen na miminko, ale také na sebe S námi to zvládne i tatínek! FARLIN - rady a tipy nejen pro maminky - www.i-tatinek.cz.

novinky e-mailem

mám zájem o zasílání novinek na e-mail

novinkyEmailem-tlacitko

Facebook

Farlin CZ s.r.o. na Facebooku

BabyFitness.cz

baby-fitness-logo-2

Maminky, buďte i po porodu fit a neřešte hlídání.
Cvičíme v Liberci i v Jablonci nad Nisou.


Hubnutí po porodu. Nemyslete jen na miminko, ale také na sebe
Napsal uživatel Filip Svárovský   
Úterý, 06 Únor 2018 20:57

Miminko je už nějaký ten týden na světě a vy stále nosíte těhotenské kalhoty, protože se do jiných nevejdete? V rámci našeho speciálu vám detailně poradíme, jak se poprat s poporodními kily a zhubnout tak, abyste neuškodila sobě ani svému drobečkovi. Začněte si chystat své oblíbené upnuté džíny, budete je potřebovat!

Hubnutí po porodu. Nemyslete jen na miminko, ale také na sebe | istockphoto.com

Žádné strachy, většinu přibraných kil necháš v porodnici a zbytek shodíš raz dva – kojení a běhání kolem miminka to jistí! Slyšela jste tato slova, která se možná vyplnila většině čerstvých maminek, ale zrovna vám se, jako na potvoru, ručička na váze po porodu téměř nepohnula? Nezoufejte, s naším návodem se přebytečných kil určitě zbavíte.

Chce to jen jednu zásadní věc: myslet nejenom na miminko, ale i na sebe. Ruku na srdce, především v šestinedělí to není nic lehkého, možná to zní nerealisticky, možná i trošku sobecky, ale opak je pravdou.

Zvlášť pokud své děťátko kojíte, měla byste myslet na každé sousto a hlt vody, které do sebe (a tedy i do něj skrze mlíčko) dostanete, na stravu, přiměřený pohyb a v neposlední řadě na péči o svou psychickou pohodu.

Zbavit se kil můžete i v šestinedělí

Po porodu má každá žena přirozeně větší energetický výdej. Většinou maminky samy hubnou, aniž by se o to nějak zvlášť snažily. Z průměrných 12 kilogramů, které přiberou během těhotenství, nechají v porodnici zhruba polovinu.

„Je to způsobené porodem miminka, placenty a odtokem plodové vody. Další  cca 3 kg jdou během několika dní na vrub zvýšeného vylučování tekutin ledvinami – před porodem jsou maminky "oteklé"  a po porodu tekutinu z otoků postupně vymočí,“ říká gynekolog MUDr. Vilém Winter s tím, že na konci šestinedělí by se hmotnost měla pohybovat ve stejných číslech jako před těhotenstvím.

Pokud vám nějaké to kilo nahoře zůstává, rozhodně se s tím nijak nestresujte.Více na: https://www.maminka.cz/clanek/hubnuti-po-porodu-nemyslete-jen-na-miminko-ale-take-na-sebe

V hubnutí vám pomůže kojení

Velkou výhodou v boji s přebytečnými kilogramy je kojení. „Do mateřského mléka přechází značné množství energetických zásob, uvádí se, že je to cca 1590–2100 kJ," upřesňuje výživová poradkyně Mgr. Lada Nosková.

Především ale během něj jsou redukční diety a detoxikační kúry naprosto nevhodné. „Určitě nedoporučuju žádné drastické diety. Do mateřského mléka by se totiž dostávaly látky nakumulované v tukové tkáni, a ty jsou pro děťátko nežádoucí. Při přísné dietě navíc dochází k poklesu množství tuků v mléce, a tak je ovlivněno jeho složení pro miminko,“ doplňuje Lada Nosková.

Základem je vyvážený jídelníček

Nejpodstatnější je zdravý a vyvážený jídelníček. Bývá složité myslet na něj mezi kojením a přebalováním, proto není od věci se předem připravit. Máme pro vás několik tipů, jak vyzrát na nejčastější úskalí pravidelného a zdravého stravování:

  • Ještě před porodem si navařte do mrazáku vývary. Silné, z kostí, hovězí nebo kuřecí. Výživnou polévku nebo rychlé a chutné rizoto pak zvládnete dodělat doslova za pár minut.
  • Na každý den si pečlivě promyslete jídelníček a snažte se si jídlo vždy vhodně načasovat. Téměř každé z nás se alespoň jednou stalo, že se s novorozeňátkem v náručí za celý den nestihla ani převléct z noční košile, natož najíst. Zkuste tomu ale co nejvíc předcházet. Nejde jen o vaše zdraví!
  • Novorozenec do supermarketu nepatří. Na nákup potravin proto pošlete tatínka nebo požádejte své blízké. Dobrou variantou je i stále hojněji využívané nakupování přes internet s donáškou až před váš práh.
  • Nezapomínejte na ovoce a zeleninu. Zkuste vypozorovat, které potraviny vaše miminko nenadýmají. Malým bříškům nejčastěji tropí paseku luštěniny, po třetím měsíci věku je už ale většinou snášejí bez problémů, a není proto důvod je opět nezkusit zařadit.
  • Nezapomínejte hodně pít. V těhotenství a v období blížícího se porodu vaše tělo zadržuje velké množství vody. Poznat to můžete na oteklých rukách, kotnících a obličeji. Proto po porodu nasaďte pravidelný pitný režim, aby se vaše tělo vypořádalo se zadržovanou tekutinou. Rozdíl již poznáte po dvou až třech týdnech. Denně byste měla vypít 2–3 litry čisté vody, minerálních vod bez bublinek nebo neslazených čajů. Po porodu byste zcela měla vynechat nápoje s vysokým obsahem cukru, jako jsou sladké šťávy, limonády nebo ovocné džusy. S dostatečným pitným režimem bude snadnější jak kojení, tak i hubnutí. V neposlední řadě je pitný režim důležitý i pro tvorbu mateřského mléka.

 „Výživa podporující mírné ubývání váhy by spíše měla vycházet ze zásad racionální výživy.Více na: https://www.maminka.cz/clanek/hubnuti-po-porodu-nemyslete-jen-na-miminko-ale-take-na-sebe

Úbytek cca 1 kg měsíčně by měl být natolik mírný, že složení mateřského mléka neohrozí. Strava musí být především pravidelná, v cca tříhodinových intervalech, pestrá (s ohledem na nadýmavé potraviny) a vyvážená. Stejně jako v těhotenství bychom neměly chybovat v tom, že jíme “za dva” nebo že jíme “tučně”, aby bylo mateřské mléko plnohodnotné, podotýká Lada Nosková. Jak by tedy měl vypadat vzorový jídelníček kojící maminky?

Ukázkový jídelníček pro čerstvé maminky

Snídaně:
Banánový tvaroh s kiwi a hroznovým vínem (tvaroh polotučný 180 g, banán 120 g, kiwi 70 g, hroznové víno 60 g).

Dopolední svačina:
Hruška 150 g a 50 g sýr Lerdamer light.

Oběd:
Treska zapečená se špenátem a sýrem (Filety z tresky 200 g, špenátové listy 250 g, parmazán 30 g, olej olivový lžíce). Brambory 140 g, rajčata 150 g.

Odpolední svačina: 
Cottage sýr 150 g. Knäckebrot 2 plátky. Mrkev nebo paprika 100 g.

Večeře:
Zeleninová polévka s vejcem (zelenina dle chuti 150 g, vejce 1ks, mrkev 40 g, petržel 20 g, cibule 10 g, olej olivový lžička). Chlebové krutony 40 g.

Na druhou stranu, samotné hubnutí by mělo probíhat postupně a pomalu, a to nejenom pokud kojíte. Devět měsíců tělo váhu nabírá a potřebuje i čas na to ji vrátit do původního stavu.

Zapomeňte na to, že kdejaká modelka zhubla po porodu do měsíce na původní váhu! Nejzásadnější je hubnout po porodu s rozumem a pomalu. 1, max. 2 kila za měsíc,“ potvrzuje Lada Nosková.

Jak dlouho trvalo vám, než jste se dostala na svou váhu před těhotenstvím?Více na: https://www.maminka.cz/clanek/hubnuti-po-porodu-nemyslete-jen-na-miminko-ale-take-na-sebe

 

Zdroj: www.maminka.cz 

Komentáře (0)Add Comment

Napiš komentář
menší | větší

busy
 
Webhosted by Dpoint - web & design $ shop